Не тільки фільми пробують робити за мотивами комп’ютерних ігор, але на відміну від фільмів є багато прикладів вдалих настільних ігор. Невдалі звісно також є, але про них ми не згадаємо 😉

Цивилизация Сида Мейера 2010.

Цивілізація… тільки від одного цього слова в пам’яті багатьох гравців оживають образи величних міст і непереможних армій. Неможливо повністю перенести комп’ютерну гру в настільний варіант, так само і настільна Цивілізація порівняно з комп’ютерною є урізаною, але менше контенту не означає, що гра перестала бути цікавою. Навпаки, через те що ви граєте проти реальних гравців, ви отримуєте інший експеріенс. Настільна Цивілізація пропонує відстоювати власні інтереси 4-м гравцям. Оберіть одну з шести запропонованих націй, складіть з тайлів карту і вперед до перемоги. Досліджуйте технології, вкладайтесь в культуру, накопичуйте багатства або можете просто знищити своїх опонентів. Яким шляхом підете Ви?

Starcraft.

Зерг-Терран-Протос, хто круче? На це питання пропонується відповісти гравцям настільного Старкрафту. Кожна раса представлена двома фракціями, тож схлестнутися на просторах галактики можуть до шести чоловік. Саме так, битви стали глобальнішими і охоплюють не одну планету. Ігрове поле складається з тайлів планет, з’єднаних переходами, що дозволяє кожного разу складати нову карту. Вам доведеться вести боротьбу за системи не тільки за допомогою сильної армії, а ще й логістики і виробництва. Звісно “прокачку” технологій також ніхто не відміняв, адже саме вона дозволить зробити ваші юніти сильнішими.

Багато хто жаліється, що в Старкрафті дуже великий об’єм правил, та й сама гра може тривати пів дня, але коли вже почав серйозно грати, то зупинитися важко. Варто сказати, що настільний Старкрафт вже не випускають і віднайти його можна тільки на інтернет аукціонах або в настільних клубах.

XCOM.

І знову інопланетяни атакують Землю, ніби їм тут помазано 🙂 . Тільки на цей раз їм будуть протистояти до 4-х гравців, адже це кооперативна гра. Крім того є ще одна відмінність від комп’ютерної. Тут немає покрокових боїв. І тут ви скажете: “Але ж як?! Це ж.. це ж єдине, що робило X-Com унікальною атмосферною грою!”. Те що було на другому плані в комп’ютерній грі, повністю розкриває себе в настільному її втіленні, а саме менеджмент бази. Відправлення бійців на місії, дослідження технологій, перехоплення НЛО, виведення супутників на орбіту. Всі ці обов’язки гравці повинні поділити між собою, аби протистояти інопланетним загрбникам. Ще однією особливістю гри є використання спеціальної програми для планшету або смартфону, яка взаємодіє з гравцями. Кризисності грі додає обмеження часу на роздуми, який власне і відслідковує програма, і якщо гравці затягують час, або навпаки швидко і легко все проходять, то вона генерує випадкові події, в залежності від обраної складності.

Gears of War.

Навала Саранчі дісталася до настільних ігор і Коаліції потрібен кожен. Піти на завдання можуть до 4-х бійців.. тобто, гравців. Гравцям пропонується керувати окремими бійцями коаліції, серед яких звісно що є Маркус Фенікс. В грі на вибір є 7 місій, кожна з яких має свої особливості і в кожній з них різний набір ворогів. Після обрання місії потрібно скласти ігрове поле з окремих тайлів, при чому кожного разу це робиться по різному, що додає варіативності. За штучний інтелект монстрів відповідає спеціальна колода карт, через що монстри не здаються манекенами, які пруть під кулі, а навпаки ніби “підлаштовуються” під ситуацію на полі: ховаються за укриттями, відстрілюються і кидаються гранатами, або навпаки намагаються підібратися ближче до бійців, щоб накрити вогнем з гранатомету.